עברתי לאתר חדש! לבולוציה!

18 טיפים

כשהראש והלב ברוגז - מי אוכל אותה? מדריך לתקשורת רגשית...


חברים שלי נפרדו. הם היו מהזוגות האלה שנוצץ להם בעיניים, ורוטט להם בלב.
מסוג הדברים שעושים לי רוטט בלב עם תקווה לעצמי. ככה שמצאתי את עצמי במשבר קטן כשהקשבתי ללב הכואב שלה בוכה, ולראש המגונן שלה יוצא למלחמה.

זוגיות זה הארד-קור. זה להצהיר לעולם: אני מוכנה להתמודד עכשיו לא רק עם השיט של החיים שלי עצמי, אלא גם עם של עוד מישהו. אני מוכנה לפתוח את הלב הרגיש והקסום שלי, כי אני מרגישה מוגנת מספיק בידיים שלו, אל מול הלב שלו.

כולנו פצועי מלחמת רגשות. מגיל ילדות אנחנו נפצעים ללא הרף, ומחפשים אסטרטגיות הגנה אלימות למיניהן. ככה האגו נולד. להפריד, לנתק, לבתר. ובדיוק בגלל זה, אגו לא יכול להיות חלק מהפתרון לזוגיות מוצלחת.

כל מערכת יחסים דורשת עבודת תקשורת מקרבת. טקסטים נקיים, מהלב, ללא פילטרים של הראש. והקשבה נקייה, ללא פילטרים מהראש, עם הסכמה להכיל כאב של מישהו אחר, פשוט כי נגענו לו בעצב חשוף. אנחנו לעולם לא מגיעים נקיים למערכת יחסים. תמיד יש שם ברקע עוד המוני סיפורים. אנחנו אנושיים. 

אז לא כל מערכת יחסים כדאי לשמר, ולהילחם עליה. לא כל אחד ראוי לרטט של הלב שלנו, לא כל אחד מתאים להיות לב אל מול לב דווקא איתנו. אבל, במקרים הנדירים האלה, שהנשמה לוחשת לך בלב: את מרגישה את זה?! זה הזמן להילחם. בעיקר עם הראש של עצמינו, שרגיל לגונן בחירוף נפש. בעיקר אותו צריך להרגיע. סיפורים מהעבר הם סיפורים מהעבר, אין למה להשליך אותם על הרגע הזה. אני רואה את הלב של האהוב שלי, אני רואה את הכאב שלו, ובמקביל חווה את הכאב שלי. לשנינו כואב, איך ממשיכים עכשיו?

עם הלב, ברור שהלב.

  1. מחפשים את העצבים החשופים אצלי: מה הסיפורים שלי, מה אני גוררת מהעבר, מה מכאיב לי?
  2. עוברים אבולוציה מול זה: האם אני באותו המצב? האם זה אמיתי? האם אני חסרת אונים אל מול זה? איך הייתי רוצה להתנהל? איך הייתי רוצה להרגיש? מה אני יכולה לעשות כדי להתמודד אחרת?
  3. לקחת אחריות: אף אחד לא יפתור לי את הסיפור. רק אני. הצד השני הוא שחקן משנה בהצגת יחיד שלי. אם אני מספרת לעצמי שהוא יכול לפתור משהו, ושאני צריכה את העזרה שלו בזה - טעות. אני צריכה למצוא בתוכי את הדמות הזו שאני רוצה להיות ולתת לה ביטוי. אישה חזקה יותר? שומרת על הגבולות שלה? מתמסרת? מדברת? משתפת?
  4. מביאים את זה למפגש עם המציאות אל מול הלב שאני אוהבת
  5. מוצאים איך לשים את זה במילים רכות וברורות: כואב לי ש..., בגלל שבעבר שלי קרה..., אני מפחדת ש..., אני זקוקה ל..., יעזור לי להתמודד עם זה...
  6. סוגרים את כל הקצוות: בודקים בגוף אם עדיין יש רטט של כאב רגשי, עלבון, כעס, טינה, תסכול. מוודאים שהתרכך בגוף, ואם לא ממשיכים לדבר ולהקשיב בכנות.
  7. כשנגמר, כשאמרנו והקשבנו, שמים לב לתוצרים, ואמרים אותם בקול: בזכות השיחה ההיא, עכשיו קל לי יותר ל...
  8. מתחבקים. חיבוק הוא הנחמה הכי גדולה שהגוף הפיסי יכול להעביר עד לרטט הנשמה. חיבוק אנחנו מרגישים עד ה DNA, מכל קצוות העצבים. אנחנו מוגנים, עטופים, מנוחמים, מתרככים בתוך חיבוק אוהב.

זוגיות היא עניין של הלב. ועל הלב לבדו לטפל בזה. פתרונות שיגיעו מהלב ייצרו עומק זוגי, שפתרונות מהראש רק יהיו עוד מטלה ומאמץ.

זוגיות טובה מושתתת על תקשורת נקייה. כשהרגש נקי, יש אפשרות להגיע לאינטימיות שרק הולכת ומעמיקה. התוצר של חיבור לבבי שהולך ומעמיק, הוא קשר מיני שהולך ומעמיק. וזה, בעיניי ה-דבק לזוגיות ארוכה ובריאה.

לחברים האהובים שלי, אני שולחת המון אהבה ותקווה שימצאו חזרה את הדרך אל הלב, לב אל לב, כשהנשמה מזהה, כשהלב רוטט באושר.

~~~~
#לבולוציה!
התעלות רב מימדית לדרך הלב
במימד הרגשי, אנחנו לומדים לקבל את שלל הרגשות האנושיים, להסכים לחוות אותם, להבין שהם תוצר של תפיסת המציאות הייחודית של כל אחד מאיתנו. ושאפשר לעבור אבולוציה לתדר גבוה של אהבה וחמלה כברירת המחדל הרגשית.

💗
נט