עברתי לאתר חדש! לבולוציה!

18 טיפים

תקשורת רגשית, גופנית, מחשבתית


ביום ראשון הרגשות שלי העיפו אותי קיבינימטה. קמתי בבוקר הפוכה, והבנתי שהולך להיות יום של נטלי-חסרת-תועלת. אין לי זמן לזה, זעקה מתוכי נטלי-האחראית. לשווא.

אחרי שהקדשתי את היום לפירוק מטעני חבלה רגשיים, תמיכה של חברות וטיפול בטריגרים, יום שני הביא עימו נטלי-פרודוקטיבית ונטלי-יצירתית. ביום הזה הצוות היה גאה מאוד.

אבל אז הגיע יום שלישי. ביום שלישי התעוררה נטלי-בלי-חשק, כי שוב השתנו התוכניות של נטלי-יציבות. נטלי-בלי-חשק שכנעה את כולם שאין טעם להמשיך ככה כי זה מאמץ שווא. אנחנו מכירים את זאתי כבר. מעצבנת אבל צודקת. ואם לא מקשיבים לה, מגיעה נטלי-הממוטטת. זה אסון כשהיא מגיעה לשחק.

אחרי יום מלא חישובים ומסקנות לאיך להחזיר את היציבות, האמון והחשק, כולם הלכו לישון בתקווה ליום חדש.

אבל אז הגיע יום רביעי, והמית אסון חדש. נטלי-מיגרנה. אמנם זה הפורמט המעודן של נטלי-מיגרנה, אבל בשם כל חוסר התועלת העולמית, היא אלופת עולם. מה את רוצה היום? היא שותקת. כמו בדיחה גרועה על איך לריב עם אישה (אם אתה לא יודע מה הבעיה, אז כדאי שתדע!). נטלי-מיגרנה עברה מעירות לשינה. נטלי-המטפלת ניסתה לעזור, אבל היא הרבה יותר מוצלחת כשאין לה נטלי-מגרנה על הראש. בשלב הזה נטלי-האחראית כבר על סף התפוצצות. שבוע שלם של שטויות והבלים. מה עובר פה על כולם? איך אפשר להתקדם ככה?


אי אפשר להתקדם ככה. אבל גם אי אפשר להתקדם עם כל הקרקס הזה נגרר, בועט וצועק ברקע. זוכרת? גם את זה ניסינו כבר. זה רק מפעיל את נטלי-מיגרנה (שלוקחת כבר ימי חופש ארוכים לשמחתינו), נטלי-דיכאון (תודה לאלה שהיא כבר לא באה לבקר שנים), ובטח היו עוד כמה נטליות-מבעסות שנשכחו עם השנים.

זאת פריווילגיה לחיות מתוך ערות ומודעות לכל הנטליות האלה, ולהסכים לתת להן זמן ומקום להתבטא (כי אם לא הן נהיות ערסיות ומתחילות לצעוק...). אפילו אם זה בא על חשבון זמן עכשיו (עדיף על התמוטטות בזמן עתיד. לכולם זה קורה עם השנים. נטלי-חוקרת חובבת אדוקה של סיפורים מהקליניקה של איך-התעלמתי-מעצמי-שנים-ואז-התרסקתי).

שלום לך שבוע חסר תועלת. שלום לך אדמה שזזה לי מתחת לרגליים, ומעוררת נטליות שיודעות לייצב אותה בחזרה. שלום לרגשות, לתחושות בגוף, למחשבות שביקרו אותי השבוע, ודאגו שכמו תמיד אביא יותר טוב, יותר נכון, יותר הרמוני, יותר מדוייק, יותר בשל, יותר הולם, יותר נטלי.

ותודה לנטלי-לבולוציה. זאת שתמיד לוקחת איתה את סל הקסמים, ומוציאה שיקויים לאהבה עצמית, לחמלה, תבונה ויצרתיות, הקלף של פתרונות ולא בעיות, קסם ההקשבה והכלה. זאת עם הסטטוסקופ שמקשיב לרגש, מקשיב לגוף, מקשיב למחשבות, ואז מהרהרת בלב איפה הפתרון נמצא, ואיזה תרופה צריך לרקוח.

וחיבוק גדול גם לכל הסובבים את הנטליות, שרואים אותה, אוהבים אותה, וממתיקים לה את הלב במילים טובות, מבטים אוהבים, וחיבוקים. נטליות אוהבות חיזוקים וחיבוקים.