עברתי לאתר חדש! לבולוציה!

18 טיפים

קולפוסקופיה? פאפ? למה אנחנו לא הולכות, ולמה מאוד כדאי לנו!

עד כמה שאני טבעית ומחוברת לגוף שלי, אני עדיין מקפידה פעם בשנה לעבור בדיקת פאפ. זה עולה לי כלום, הבדיקה עדינה, והרופא שלי מותק. מצאתי לי רופא שכל-כך נוח לי אצלו בחדר, שאין לי אף סיבה לדילמה בראש, או כיווץ בגוף ממחשבה של להגיע אליו לבדיקה.

בדיקת הפאפ האחרונה שלי יצאה לא תקינה. זה קרה לי כבר פעם, כשהייתי בת 24. הרופאה שלי דאז  לקחה אותי לשיחה רצינית על הסיכוי שזה סרטני לעומת הסיכוי שזה כלום. אני זוכרת בדיוק איך הרגשתי, איך שזו יכולה להיות נקודת תפנית מאוד מעציבה בחיים שלי, וזו יכולה באותה המידה להיות נקודת הוקרת תודה ענקית.

אפילו שהזיכרון שלי מבדיקת הקופלופסקופיה מגיל 24 היה סביר לחלוטין, גם הפעם מצאתי את עצמי מעט מודאגת. לא חששתי מהתוצאות, חששתי מהנוכחות של רופא שאני לא מכירה. ברור לי שאני יכולה לבקש מלווה בחדר. כמובן שעם תטא הילינג, דאגתי מראש לזמן לי את הבדיקה הכי נעימה האפשרית...

כשנכנסתי לחדר של דר' עוזי דן, היה ברור לי מהשנייה הראשונה שאני בסדר. הוא קורקטי, מסודר, בלתי אישי מהבחינה הפולשנית של העניין. אין שם שום דבר שיכול היה לגרום לי לדילמה רגשית. הוא מסביר הכול. אין מקום בכלל להתכווץ. אין שום הפתעות. במשך 2 הדקות שישבתי שם נשמתי, נרגעתי, הרפיתי.

הדהד לי בראש הסיפור שרץ עכשיו ברשת על מישהי שהיא נפגעת גילוי עריות שביקשה מהרופא להיות עדין איתה, והוא הגיב בצורה בלתי הולמת לחלוטין. אני מבינה למה נשים רבות נמנעות ממפגש עם בדיקות גניקולוגיות. גם אם רמת הפולשניות יחסית נמוכה. 

אני משערת שגם חלק מההימנעות יכולה לנבוע מהפחד מהתשובה. מהידיעה שמשהו באמת לא בסדר. זה באמת מפחיד. אבל זה לא סיבה מספיק טובה למנוע טיפול מוקדם.

כמה שאני מייצגת טיפול טבעי, וכמה שאני בעד טיפול רגשי למניעת ההצטברות האנרגטית של זה בצורת ביטוי פיסי בגוף, אני עדיין מאוד בעד הבדיקות הנפלאות והמדויקות שיש לעולם הרפואה להציע. 

אי ידיעה, הימנעות מבדיקה, הזנחה של הגוף הפיסי מהפחד לגלות בעיה, זה הדחקה. זה אומר שבהכרה שלנו יש משהו שאנחנו מזיזים הצידה. בתת המודע זה יושב ומהדהד, וממשיך לייצר אי שקט כדי שאולי יום אחד נתייחס אליו. זה בזבוז אנרגטי. וזה בזבוז של זמן שבו היה יכול לעזור טיפול מעודן.

מה שאני מנסה להגיד בכל זה, זה בבקשה נשים יקרות, לכו להיבדק, טפלו בעצמכן, אל תזניחו. אם אתן צריכות תמיכה רגשית, תמצאו אותה. זה לא עוד משימה שצריך לסמן עליה V ואפשר לדחות ולדחות. זה הגוף הנפלא שלכן!