עברתי לאתר חדש! לבולוציה!

18 טיפים

מגרנות הורמונאליות

כאבי ראש ומיגרנות הינן תלונות נפוצות בקרב האוכלוסיה, ואף יותר בקרב נשים (פי 4!). ישנם סוגים שונים של כאב ראש אשר מאופיינים על פי מיקום (מצח, עורף, רקות) ואופי הכאב (פועם, לוחץ). שרירים תפוסים, דלקות בכלי הדם/ גולגולת, יציבה לא נכונה, תזונה, עייפות ומתח הם רק חלק מהגורמים לכאב ראש. מה שמבדיל בין מיגרנה לכאב ראש רגיל הוא הסימפטום הנוירולוגי, כלומר, תסמינים כגון הבזקי אור, בחילות, הקאות ועוד.

אף ברפואה הסינית יש חשיבות עליונה למיקום ואופי הכאב. לכל איזור בראש יש ייצוג של ערוץ אנרגטי אשר שייך לאיבר פנימי מסויים. לדוגמה: צידי הראש קשורים לערוץ של כיס המרה והכבד. כאב ברקות לרוב מאופיין בתחושת פעימות או דופק. אנשים אשר חיים בלחץ ומתח לאורך זמן או אוגרים רגשות של כעס וטינה, נוטים לבעיות באנרגטיקה של האיברים הנ"ל, אשר לאט לאט מצטברים לבעיה פיסיולוגית כל שהיא כמו כאב ראש צידי. חשוב לטפל במצב זה, בכדי למנוע תופעות חמורות יותר שלו, שיכולים לבוא לידי ביטוי בלחץ דם גבוה ובמקרים קיצוניים אף בשבץ.


מקרה ספציפי נוסף של מיגרנות, נפוץ אצל נשים בהקשר הגניקולוגי-הורמונאלי, כלומר, מיגרנה אשר מופיעה באופן מחזורי בהתאם למחזור האישה. על פי רוב ידווחו נשים אלו על מיגרנה יום לפני הופעת הוסת. הרפואה הסינית מגדירה זאת כתקיעות אנרגתית אשר נפתחת עם תחילת זרימת הדם. יתכן שנשים אלו יחוו גם נטיה לעצבנות ונרגנות לפני הופעת הוסת, מאחר שגם כאן על פי רוב נטועה האשמה באנרגטיקה תקועה של הכבד.

רגשות לא מאוזנים, תזונה שאינה מתאימה, חסר בפעילות גופנית, כל אילו יכולים להשפיע על אופן זרימת האנרגיה בגופינו, וברמה הפיסית על כלי הדם, ההורמונים, השרירים שלנו וכדומה. מכאן החשיבות הרבה לטיפול בשורש חסר האיזון ולא רק "להשתיק" את הכאב, על מנת למנוע פריצתה בצורה יותר אלימה בעתיד.

הטיפול בדיקור יכול להתיחס הן למיקום הבעיה והן לאופי הכאב. נקודות הדיקור פזורות על גבי הגוף כולו ולכן ניתן למקם מחטים בהתאם למיקום הכאב. יתרה מזו לכל נקודת דיקור (נקודת טסובו) פעילות ספציפית. לדוגמה, Liver 2 הממוקמת בין הבוהן הגדולה לבוהן שלידה, נחשבת לנקודה מקררת ומורידה מטה, ולכן מצויינת לכאב ראש אשר מרגיש "שורף", או לחלופין למכת שמש. שילוב של שתי האסטרטגיות הנ"ל (טיפול מקומי וסימפטומטי) יכול להביא להקלה ממש כמו טיפול תרופתי.

הצמחים הסיניים ניתנים הן לטיפול סימפטומטי והן לטיפול בשורש הבעיה (לחץ ומתח לדוגמה). כך שרפואה הסינית נותנת טיפול מכל האספקטים לבעיה/לכאב.