18 טיפים

תנועה בגוף

"תקיעות היא כאב, וכאב הוא תקיעות" פתגם מתוך הרפואה הסינית
בלי תנועה אין חיים. הגוף שלנו נוצר כדי להיות בתנועה. תנועת השרירים, הדם, הנוזלים בגוף, כל אלה הם ביטוי של חיים.

מים בתנועה הם מים שנותנים חיים. מים עומדים הם רפש ומקור לרקבון וסירחון.
דם בתנועה (לב פועם) הוא הכרח לחיים. כשהדם שלנו סמיך מידי או כשהנתיבים שלו צרים מידי - אנחנו בצרות.

אותה חוקיות נכונה גם למה שהסינים מכנים "צ'י" (וההודים "פראנה"). אנרגיית החיים הזו, שזורמת לנו בגוף, חייבת לזרום באופן הרמוני וחלק. אחרת יהיה במקום אחד הצטברות שתגרום כאב, ובמקום אחר חסר שיגרום לחולשה.

האביב, עונת ההתעוררות, הפריצה, הזמן שאנחנו כמו קמים משנת החורף והכירבולים ומתחילים להניע את עצמינו החוצה אל השמש. העונה הזו היא הזמן להשיב תנועה לגוף.

אני מוצאת שרוב האנשים שאינם מתעמלים באופן קבוע, נופלים תחת אחד משני הקטגוריות הבאות: 

אלה שכל היום מול המחשב, ורוב האנרגיה שלם מושקעת בראש. המחסור בתנועה של השרירים הגדולים, ועודף שימוש במחשבות (ובעיניים), מביא לעייפות ולחולשה. תוסיפו לזה קצת סטרס (שזה מקבילה של: פול גז בניוטרל), ואין שם שום רצון של השרירים להניע את עצמם בתחילת או סוף יום. 

מהקטגוריה השניה, יש את האנשים שנמצאים כל היום בתנועה ו/או בעבודה פיסית כלשהי, שמתפעלת שרירים מסויימים באופן קבוע, אך ללא חימום הולם טרום עבודה, ומתיחות להרפייה בסוף היום. ובנוסף, יש המון שרירים שאחרים שאינם מקבלים כל תשומת לב (בהרבה מהמקרים יהיו בינהם גם שרירי הבטן...). עבודה פיסית היא אשליה מהמקום שיש מחשבה שהתעמלנו כל היום, אך אם תבדקו עם בגוף - לא תהיה שם השמחה שיש בגוף כפי שיש אחרי שמתעמלים.

הרבה אנשים אומרים שהם לא נהנים מהתעמלות, או שאין להם מוטיבציה. ופה הטעות הגדולה. הדרך היחידה להתמיד בהתעמלות, זה למצוא ת סוג ההתעמלות שנעים לנו בלב! כשהלב שלנו חוגג את התנועה, אנחנו לא צריכים לתחזק רצון או מוטיבציה. זה בוער בנו.
המטרה לא יכולה להיות חיטוב, בניית שריר או להתמיד בנוי לחדר כושר.
המטרה חייבת להיות pure fun!

צאי למסע למצוא את מה שגורם לגוף שלך לחגוג את עצמו. אין זמן ואין כוח מתבטלים בשנייה שתמצאי את הכייף הייחודי שלך. הגוף שלך הוא המתנה הכי גדולה שיש, והוא כאן איתך עד הסוף. ככל שתטפחי אותו, תזכי ליהנות ממנו גם ב golden years. הגוף מפנק אותנו בחזרה כשאנחנו אוהבים ומטפחים אותו. אנחנו מזיזות את עצמינו מלהיות קרובות לכאב (תקיעות אנרגטית), ללהיות קרובות לעונג (תנועה אנרגטית, כמו אורגזמה...).

💗
אם את עייפה מידי, סובלת מכאבים, מדוכאת מידי או כל סיבה אחרת -
טיפול פיסי יכול להיות המקום הנכון להתחיל בו את התנועה.
צרי קשר לתיאום טיפול:
פנדה - מרפאה משפחתית: 08-8564646