עברתי לאתר חדש! לבולוציה!

18 טיפים

הקשר בין: שפע, חסכון, אמונה, מינוס בבנק, ואלוהות


הי אהובות,
כפי שהבטחתי כתבתי לכן את התובנות המרגשות ממפגש שישי-שפע.
תודה למי שהגיעה למפגש, תמיד יש המון הפריה הדדית, ותמיכה בתדר השופע.
ולמי שפספסה, הנה נגיעה ממה שהיה שם:

מתוך האהבה שלי לטבע (ושל הרפואה הסינית שהיא תשתית הידע הלימודי הראשון שלי), אני תמיד מחפשת קורלציות בין מה שאני מלמדת ל"איך" זה מופיע בטבע. נקודות הדמיון האלה מאוד עוזרות למינד / למוח החושב לקבל את המידע. ברגע שעברנו את המשוכה הזו, האנרגיה /התדרים מתיישבים הרבה יותר טוב בגוף.

במפגש הזה היו דיאלוגים מרגשים עבורי משום שהוא הביא בהירות לחלק שמעולם לא התיישב עד הסוף.
(ומדיטציה שתוקשרה בזמן אמת, ועד עכשיו מרגשת אותי מרוב שהייתה יפיפייה!)

כשאנו חושבות על סקאלה של שפע (או ספציפית כסף כהיבט לשפע), אפשר למצוא את השלבים הבאים:

•    הישרדות: מאבק
•    בטחון/יציבות: יש מספיק, באופן רציף וקבוע
•    רווחה: יש אפילו יותר ממה צריך

שפע בהגדרה שלי היא תנועה, זרימה, flow.
(מה זה שפע בהגדרה שלכן?! במפגש עלו כמה היבטים מעניינים)

במחשבה ראשונה הייתי אומרת שההגדרה של שפע צריכה להיות איזון בין מה שנכנס למה שיוצא. כמו נשימה. כשיש שפע של אויר, אין למה לקחת הרבה שאיפות ולהוציא מעט בנשיפות. זה לא אפשרי מה גם, שזה ממש מחשבה של היעדר שפע. לצורך העניין, זה בדיוק מה שנעשה בסכנת טביעה - כשיש מחסור של חמצן.

אז, מצד אחד יש מצב להיעד איזון בצורת עודף נשיפה:
אנשים רבים מסתובבים עם נטייה להוציא יותר ממה שנכנס, ולשמר על רמה קבועה של מינוס בבנק. כשיש גדילה של ההכנסות, לרוב יש גם גדילה של המינוס לרף חדש. וזה לא משנה אם הם בהישרדות, ביטחון או רווחה.

ומצד שני חוסר האיזון יכול ללכת לכיוון שמוגדר חיובי והוא עודף שאיפה:
כלומר עודף הכנסה או במילים אחרות: חיסכון (פירוט בהמשך)

ופה הייתה הבעיה שלי עם ההגדרה: מצד אחד, בטבע יש איזון. מצד שני, זה לא מרגיש כמו שפע. לא הבזבוז ולא החסכון.

בשפע יש תחושה שיש יותר ממה שצריך. שנכנס יותר ממה שיוצא, ואת זה חוסכים או מבזבזים. אבל אין שם איזון. איך זה יכול להיות ששפע הוא לא איזון?

משאירה אתכן קצת במתח, או בהרהורים בנושא ועוברת לרגע לחלק השני של הנושא הזה.

הקושי השני שהיה לי עם הנושא הזה היה המקום של חסכון. משני סיבות:

1.    גם כי לא מצאתי איפה להכניס אותו לסקאלה הזו שבין הישרדות-בטחון-רווחה-(שפע).
עד עכשיו שפע הוגדר אצלי אחרי רווחה. וחסכון לא התאים באף מקום בסקאלה. רק כשהגדרתי לעצמי את המקום של שפע כשהוא אינו על הסקאלה, נהיה מקום לחסכון. ושוב קצת מתח עבורכן,  כבר הרציונאל של זה מגיע.

2.    וגם כי הצורך לחסוך מעיד ברמה מסוימת על היעדר בטחון ואמונה בבריאה / באלוהות. כל עוד הייתי מנותקת מהחיבור האלוהי שלי, לא הייתה פה דילמה בכלל. צריך לחסוך ל"ימים גשומים" או בהיבט האופטימי יותר לחסוך למען משאלות ליבינו.
מי שחי בהישרדות מאוד יתקשה לחסוך. מי שבביטחון יכול לחסוך מעט, מי שברווחה אולי יתבלבל ולא יחסוך מתוך יוהרה, ואופס...יאכל אותה בעתיד.

והנה הארגון מחדש מגיע עם ההבנות מהמפגש הזה:
1.    כאמור: שפע היא תנועה, זרימה, flow.

2.    שפע קיים, האמונות/דפוסים/פחדים שלנו לגבי שפע יכולות לנתק אותנו ממנו ולגרום לתחושת חנק (אפילו פיסי)

3.    סקאלת החיבור/ניתוק משפע היא: הישרדות-ביטחון-רווחה

4.    סקאלה אחרת שמשולבת בה היא: חסכון-בזבוז. 
בכל אחד משלבי השפע אנחנו יכולים להתנהל ביותר חסכנות או ביותר בזבזנות, שוב, בהתאם לאמונות/דפוסים/פחדים שמתויקים לנו בתת המודע (כמו שאני קוראת לזה בחיבה: גרפיטי)

5.    שפע הוא דבר קיים. כמו שחמצן קיים.
אם נתבונן בנשימה שלנו (אמרתי, אוהבת קורלציות לטבע): השאיפה והנשיפה תמיד זהים. תנועה נכנסת ויוצאת. אם נביט שוב, נראה שיש תמיד אחוז מסויים של אוויר שנשאר בריאות כדי שהריאה לא תקרוס.
כך ששפע הוא התנועה של: הכנסות, הוצאות וחסכון.

6.    האיזון שבשפע כלכלי: הכנסות = הוצאות + חסכון

7.    ככל שמתקדמים רוחנית, ונבנית מערכת של חיבור משמעותי עם האלוהות / בריאה, אני מוצאת שאנשים יותר "לוקחים סיכונים". כמו הורדת ביטוחים וכדומה. בגלל שביטוח כמו חסכון מסמלים היעדר אמונה ועל כן פחד מהלא נודע (עתיד).
אני לא ממליצה על זה.
אבל, כמובן שזה תהליך מאוד אינדוודואלי.
אפשר באותה הקלות לבחור במקביל לתת אמון ולכבד את זה שאנחנו עדיין כאן, ושלכאן הזה יש את החוקים שלו, בנקודת הזמן הזה. וזה כולל הוצאות לא צפויות, אסונות וגם טיולים לחו"ל ורכישת בית.

8.    לגבי ה"אופס...יאכל אותה בעתיד". גם זה כמובן אמונה שמתויקת אי שם בתת המודע. יש המון אנשים שנפלו מהשפע שלהם. לפעמים כתהליך למידה, לפעמים בגלל אמונה או דפוס. שווה לנקות את זה, במיוחד לקראת תהליך גדילה כלכלית!

זהו. זה השיתוף להיום.
מי מכן שרוצה להצטרף למפגש הבא של שפע, יכולה להירשם כאן ולקבל למייל עדכון ברגע שיהיה תאריך חדש: http://lp.vp4.me/n8fw

חיבוק גדול
נטלי