עברתי לאתר חדש! לבולוציה!

18 טיפים

הוקרת תודה



קיבלתי מתנה. ענקית. הרבה מעבר ליכולת שלי להכיל. פעם, הייתי מסרבת לקבל את זה, כי היה לי לא נעים. הנה מתוך שלל המחשבות שהיו רצות לי בראש:

  • האם זה אומר עליי שאני נזקקת? נתמכת?
  • האם אני אהיה חייבת משהו בתמורה?
  • האם יש לי מה להציע בתמורה?
  • האם יש סעיפים נסתרים בחוזה?
  • האם אאבד את החירות שלי באיזה אופן לסרב כשיבקשו ממני משהו בתמורה?
  • האם מגיע לי בכלל לקבל את זה?
    למה דווקא לי?

אז מה יש פה? חשדנות? ללא ספק. פחד לאבד את החירות? נכון. הקטנה עצמית? גם.

חוזים נעשים כל הזמן, בכתב, בעל פה ואפילו בדממה מוחלטת. כל מערכת יחסים מורכבת מאין ספור חוזים. ככל שפחות נאמר מפורשות, כך מערכת היחסים נעשית צפופה רגשית.

אחד הטעויות הכי גדולות שלנו, היא הסקת מסקנות. אנחנו יכולים ללכת עד קצה העולם בדמיון שלנו, עם איך נדמה לנו שמישהו יגיב, איך הוא ירגיש או מה הוא יעשה. שנים חייתי בתוך הראש של עצמי וניתחתי כמו מחשב כל סנאריו אפשרי לסיטואציה. זה עזר לי להתמודד עם מערכות יחסים. אבל לא הייתה שם שום שמחה.

רק אחרי שהתחלתי ללמוד תטא הילינג, רק אחרי שהתחלתי להרגיש שייכת, להיות נאמנה לעצמי, רק אז למדתי לדבר. עד אז שתקתי. פחדתי לחטוא במילים שלי ולהכאיב. אז הכאבתי הרבה לעצמי, בכל השעות האלה של דיאלוג בתוך הראש במקום במציאות.

כשמנהלים דיאלוג, מלב אל לב, כשמצליחים לדבר את הרצונות, הפחדים, הכאבים, אין איך שלב אחר יכאיב לנו. אין איך שהלב שלי יסכים לכאוב מילים של מישהו אחר.

המתנה הזו שקיבלתי לא סתם הגיעה עכשיו. היא הגיעה כשהפסקתי להלחם עם הראש והתחלתי לתקשר עם הלב. יכולתי להביע את ההפתעה שלי, ואת זה שאני מתקשה להכיל את זה ועדיין שמחה עם זה מאוד, יכולתי להביע הוקרת תודה אמיתית, הרגע שהלא נעים הסכים לזוז.

המתנה שקיבלתי ביחד עם המתנה, היא התובנה, שהייתי כל כך נתקעת בתחושת הלא נעים, שהייתי דוחה מתנות. שגם כשהסכמתי לקבל היה קשה לי להודות עליהם, כי כאילו הסכמתי ולא הסכמתי בו זמנית.

במקום שהלב שלי יתמלא באושר, ואקפוץ למעלה למטה משמחה, ויהיה לי חיוך ענק מרוח על כל הפנים, במקום כל זה, העיניים שלי היו משדרות בלבול כמו של איילה מול אורות מכונית מתקרבת ולוחשת בשקט תודה.

למי יותר כייף לתת מתנה? למי?

זה נורא נחמד לעבוד על יצירת מציאות והגשמה, כשבפועל אין בכלל יכולת להכיל קבלה. אני יכולה לשלוח בקשות מהיום ועד שנה הבאה עם הכלי הטיפולי הקסום שלי, אך בד בבד אני חייבת לתרגל ביום יום, במציאות, את ההסכמה לקבל. לאפשר. להתרכך.

כמו בסרט יס-מן, לתרגל ולתרגל להגיד לחיים כן. כן! כככככככככןןןןןןןן!!!!

להרשמה לקבלת מסרים בנושא הגשמת משאלות לב לחצי כאן 

לתיעצות ולתיאום פגישה: נטלי 052-4474181