עברתי לאתר חדש! לבולוציה!

18 טיפים

כלים טיפוליים של הרפואה הסינית

רפואה סינית
חובקת אלפי שנים של מחקר וניסיון קליני פרקטי. בסיסה של הרפואה הסינית נובעת מתוך הפילוסופיה הסינית והקשר שבין הטבע והאדם, כלומר, כל אשר מתרחש בטבע (עונות, אקלים, שעות יום וכדומה), מתרחש גם בגוף. חוסר הרמוניה בגוף מקורו יהיה בחוסר איזון עם הטבע, בהתמודדות רגשית לא מאוזנת או בתזונה שאינה מזינה. כל זה יכול לבוא לידי ביטוי במחלות, בכאבים ובבעיות שונות אשר ניתנות לטיפול ואיזון בעזרת דיקור וצמחי מרפא סיניים.
דיקור סיני
נעשה על ידי החדרת מחטים עדינות, חד פעמיות, בנקודות ספציפיות לאורך ערוצי האנרגיה (מרידיאנים) בגוף.
נקודות אלה בעלות השפעה ברמה המערכתית, האיברית או הערוצית, והן נבחרות בהתאם להשפעתן.
מחקרים רבים שנערים בכל העולם, מתחילים להוכיח את יעילות הנקודות ואופן השפעתם, בין אם זה על ידי הפעלת מערך הורמונאלי / עצבי וכדומה.


צמחי מרפא סינים
ניתנים לפי מרשם אישי בהתאם לאבחנה ולסימפטומים אותם מציג המטופל, וניתנים לשינוי ככל שמתקדמים בטיפול. שילוב של דיקור ולקיחת צמחים סינים מזרז את תהליך הריפוי, וחשוב לטיפול בבעיה מיסודה

מוקסה
הינה כלי נוסף של הרפואה הסינית, אשר נפוץ לשימוש במקרים של כאבים, קור, שריפת שומן ועוד.
יש מגוון סוגים של מוקסה בינהם: "צמר גפן", "גולדן", "מקל", "ללא עשן", "טייגר וורמר" ועוד, אך כולם מורכבים מתערובת צמחים שבעיקרה מכילה את צמח הלענה.
שריפת המוקסה יוצרת תחושת חום נעים עד מעקצץ או מעט שורף.

כוסות רוח
כפי שמוכרים לכל, נועדו לשימוש במצבי התקררות או לכל בעיה הנובעת משריר תפוס.
את כוסות הרוח לרוב משלבים עם מריחת שמן Po Som On (המכיל תמציות ארומטיות של קמפור, מנטה, קינמון ועוד), שאף הוא יעיל לשני המצבים הנ"ל.
בסין העתיקה, ואף היום משתמשים בכוסות זכוכית. הוואקום שמצמיד אותן לגוף נעשה ע"י אש הגורם לריק בתוך הכוסות ע"י כילוי החמצן שבאויר.
אולם, בימינו ניתן באותה הקלות למצוא כוסות פלסטיק שנצמדות בעזרת ואקום.