כאב גב בהריון

במהלך ההריון חלים שינויים רבים על גוף האישה. שינויי ההורמונים בגוף מעורבים גם בריכוך הגידים והרצועות בסביבת הרחם כלומר גב תחתון ואגן (סימפיזיליוזיס). כאבים ככלל וכאבי גב תחתון ואגן בפרט, הינם נפוצים ביותר, אך אין זה אומר שצריך להשלים עם הכאב!


כמעט כל תופעה אשר ידענו להתמודד עימה בזמן רגיל, עלולה להאריך שהותה או להופיע בצורה חמורה יותר בזמן ההריון. הגוף שלנו פשוט עסוק במשהו יותר חשוב...
הרפואה הסינית משייכת את הרחם לאנרגטיקה של הכליות וכן גם את הגב התחתון. חולשה באנרגטיקה זו יכול לבוא לידי ביטוי (גם במצב רגיל) בכאבי גב תחתון. בעזרת דיקור וכוסות רוח ניתן לשחרר ביעילות את הכאב, בצורה טבעית אשר בטוחה לזמן הריון מהטרימסטר השני.

הדיקור מטפל בכאב, בשרירים התפוסים, בדלקות ועוד. כמובן שיש צורך לאבחן כל מקרה לגופו ולהתאים טיפול אינדוודואלי לפי מצב האישה. לעיתים אף ניתן לטפל במספר בעיות מקביל (לדוגמה: בחילות, חולשה, בצקות). כמובן שעדיף לתפוס את הבעיה לפני שהיא נהיית כרונית.

טיפים לכאב גב תחתון

1. חשיבות עליונה לתשומת לב ותיקון מנח הגוף בכל רגע נתון.
2. לוודא שבעמידה המשקל מחולק בצורה זהה בין 2 כפות הרגליים והישבן מגולגל מעט פנימה כך שהגב התחתון פחות מוקשת
3. ישיבה זקופה ומאוזנת בין הצדדים
4. הרמת חפצים מהברכיים ולא ע"י התכופפות מהאגן
5. נעלים שטוחות שמחזיקות טוב את הקרסול (נעלי עקב יוצרים הקשתה בגב וחוסר יציבות!)

תרגילים

1. בעמידת חתול לבצע קימור (תוך נשיפה) ויישור (תוך שאיפה) של הגב
2. שכיבה על הגב עם כפות רגליים על המזרון. בשאיפה מצמידים את הגב התחתון למזרן ומחזיקים 10 שניות. בנשיפה משחררים
3. סיבובי כתפיים. להגיע למלוא טווח התנועה

לחיצות
1. עיסוי בקשת הפנימית של כף הרגל. אם מוצאים נקודות רגישות לנסות לשחרר אותן.
2. לחיצות מאחורי הברך בדיוק במרכז השקע (כשהברך כפופה)
3. בחלק הכי בולט של בסיס הגולגולת בדיוק מעל עמוד השידרה. לחפש נקודה רגישה