עברתי לאתר חדש! לבולוציה!

18 טיפים

בצקות בהריון


בצקות בהריון הינן תופעה שכיחה, בעיקר ככל שההריון מתקדם. גדילת נפח הדם, לחץ העובר על הוריד המחזיר דם מהרגליים, רמות גבוהות של פרוגסטרון ותוספת במשקל, כולם עוזרים לקושי בהחזרת הדם מהרגליים ללב ודחיסת הנוזלים אל מחוץ לכלי הדם. ברוב המקרים מנוחה עם רגליים מורמות או שנת לילה מסייעים משמעותית בהפחתת הנפיחות. רוב מקרי הבצקת בהריון מופיעים ברגליים / קרסוליים אך ישנם מקרים בהם גם בכפות הידיים ובפנים. כמובן שיש לדאוג לנעול נעליים שטוחות ונוחות, ולהסיר טבעות (כל עוד אפשר...)


הרפואה הסינית המודרנית מתארת כמה סוגים של בצקות בהריון, אשר מסווגות לפי האיבר הבצקתי, מידת נפיחות, גוון העור הנפוח ותחושתו. ישנם מספר איברים הקשורים בהופעת הבצקות בהריון, כאשר הכליות בראש הרשימה.

הסינים מסבירים כי תנועת הצ'י (אנרגייה) בגוף היא אשר מניעה את הדם ואת נוזלי הגוף. הריאות מקבלות צ'י בשאיפה ודוחסות אותו מטה אל הכליות. הכליות לעומתן מעלות צ'י. הטחול במרכז אחראי על שינוע הצ'י והנוזלים והכבד דואג שהכל יפעל בהרמוניה.

העובר אשר תופס יותר ויותר מקום, "מפריע" במידה מסוימת לתנועות העולות והיורדות של הצ'י, הדם והנוזלים, ואף הוא עצמו (עם מי השפיר השילייה וכו') נחשב כמוסיף לחות (נוזלים) למערכת.

מאחר שהכליות הן האיבר אשר מזין את הרחם, ואחראי להעלאת נוזלים מעלה, בזמן הריון עליהן לעבוד קשה יותר ולא תמיד יש להן מספיק צ'י בכדי לעמוד בכל המשימות.

עבודת יתר, מחלה ממושכת, עלייה בגיל, הריונות ולידות מרובות, תזונה לא מאוזנת, לחץ ומתח לאורך זמן, כל אלה ועוד מחלישים את אנרגטיקת הכליות. ולהפך: תזונה מזינה, אורח חיים נוח ובריא, התעמלות, תרגילי נשימה וכדומה, עוזרים לשימור ובניית צ'י של כל האיברים הפנימיים.

הטיפול הסיני בבצקות בהריון יכלול דיקור בעיקר באיזור הבצקת. במידה והבצקת חמורה ניתן להוסיף צמחי מרפא סיניים לטיפול. ובמידת הצורך גם מוקסה.
בנוסף לטיפול הסיני חשוב שהמטופלת תעסה את האיזור הבצקתי ותקפיד על מנוחה רבה.

עיסוי לבצקת קלה או למניעה
סיבובי מפרק הקרסול ואף הברך וירך.
עיסוי כפות הרגליים והידיים.
עיסוי סביב הקרסול (אך לא מתחת ומאחורי הקרסול הפנימי – זה אזור המשפיע על הרחם ומזרז לידה).
לחיצות מגיד אכילס כלפי מעלה עד אמצע השוק.

בצקת אשר מלווה בלחץ דם גבוה וחלבון בשתן מחייבת טיפול רפואי! אלה הם הסימנים של רעלת הריון ויש חשיבות עליונה לאיזון לחץ הדם ולמעקב רפואי.